MADMIE | PHOTOGRAPHER, FILMMAKER
COLORING SINCE 2010
round minus
round plus

Random

Dah berkurun rasanya tidak di-update blog ni. Sibuk + malas. Hehe. Gambar dalam arkib beribu, entah bila boleh tengok satu-satu. Gambar-gambar ini diambil secara rawak, tiada tema khusus. Kebanyakkannya diambil menggunakan iPhone.




Salji terakhirku di negeri naga.

 "O Allah! Let not our hearts deviate from the truth after You have guided us, and grant us mercy from You. Truly you are the Bestower." [Ali-Imran:3:8]

 City of blinding lights. New album coming soon. — at The Peak, Hong Kong.


Victoria Harbour, Hong Kong

 When Islam had fallen, everything has turned to silhouettes. Many were deceived in darkness should they dwell, in shadow shall happiness lingers. Not because they're any less wit, they are just people who refused to THINK.

Be there sea of obstacles, if Quran is the sturdiest lifeboat and As-Sunnah as the most reliable paddle, then what's stopping you from propelling towards the light? — at Pantai Cenang.

Royal Belum. 
Titian sirat tidaklah selebar itu. :(

 Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanku (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul. 
[Al-Baqarah:2:186] — at Kowloon Mosque Tsim Tsa Tsui.


"Don't be rude, say hi!" - Mrs. Lembu

This little darling deserves some pinches! :D

Rising supermodel.
We could make drum out of her belly!


 Dan (Dia lah) yang menyatu-padukan di antara hati mereka (yang beriman itu). Kalaulah engkau belanjakan segala (harta benda) yang ada di bumi, nescaya engkau tidak dapat juga menyatu-padukan di antara hati mereka, akan tetapi Allah telah menyatu-padukan di antara (hati) mereka. Sesungguhnya Ia Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana. 
[Al-Anfaal:8:63] — at Pantai Irama, Bachok.

 A wise man's dreams aren't just limited with things he sees in front of him. His imagination expands.



Musée du Louvre 

Monsieur Shinbei says "Hi!".



Mademoiselle Nini


 Dunia fana lagikan dikejar, besi berkarat lagikan dipuja.
 ____________________________________________________
"...demi sesungguhnya negeri akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa, tidakkah kamu mahu berfikir?" (Al-An'am:32) 

-Eiffle Tower - Winter Vacation-


 Musée du Louvre, Paris


 Louvre Museum, Paris


Taman Tasik Taiping

Taman Tasik Serdang

 紫竹院公园,Beijing


 The Golden Hour
____________________________________________________
"Sesungguhnya orang yang berpuasa itu, doanya tidak akan tertolak ketika hampir waktu berbuka." (HR Ibnu Majah) 






 Ikut resmi padi, makin berisi makin tunduk.
____________________________________________________
Dan janganlah engkau berjalan di bumi dengan berlagak sombong, kerana sesungguhnya engkau tidak akan dapat menembusi bumi, dan engkau tidak akan dapat menyamai setinggi gunung-ganang. [Al-Israa':37] 


 Tahukah anda bayang-bayang merupakan makhluk Allah yang tunduk lagi patuh kepada penciptanya?

"Hanya kepada Allah jua sujudnya sekalian penghuni langit dan bumi sama ada dengan sukarela ataupun terpaksa dan BAYANG-BAYANG mereka (juga turut sujud) di waktu pagi dan petang." (Surah Ar-Ra'd:15)




Kita sibuk membina istana pasir,
Kita lupa si lemas di laut sana.

Kita sibuk membina istana pasir,
Nun sang ombak datang memecah,
Istana kita terbelah.

Si lemas lemas,
Istana kita musnah.
____________________________________________________

Madmie Photography © 2012

13 comments:

  1. awesomenyaaaa semua gambar2 nih! n goodwork with the vids. smoga Allah memberkati usaha2 kalian semua

    ReplyDelete
  2. Subhanallah....
    gambar2 sgt cantik....
    :'D

    ReplyDelete
  3. the last phrase..
    it's touch our heart (I believe)

    *gambar cantik*

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum.

    akhi, ana ada gunakn beberapa kata-kata enta dan picta enta ntok inspire people lain.
    mohon halalkan na.

    dan ana ade tulis quote from enta.


    jzkk, u do inspire me.

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum. Akhi. enta org Bandar Baharu kn? Skolah mna dulu? Rasa mcm kenal.

    ReplyDelete
  6. Anonymous: Boleh. Dipersilakan. Jazakallahu khair.

    Indahnya Kita: Waalaikumussalam akhi. Na'am, rumah ana dekat Serdang, Bandar Baharu. PMR dulu ana sekolah di SMK Serdang. Masa SPM ana sekolah di SBPI Kubang Pasu. Boleh ana tahu nama enta?

    ReplyDelete
  7. bernilai. sebab anta ada lens dakwah dalam mata. keep it up. :)

    ReplyDelete
  8. Rachma: Dialu-alukan untuk dakwah & tarbiyah. :)

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Subhanallah, cantik sume photo2 anda...words pon bgs2..inspired.
    Thanks saudara for such inspired photos and words

    ReplyDelete