MADMIE | PHOTOGRAPHER, FILMMAKER
COLORING SINCE 2010
round minus
round plus

Advertorial - Mosquee de Paris



Kupasan lanjut tentang "Quran Campaign"


Bismillahirahmanirahim
Saudara-saudara sesama Muslim sekalian,

     Umat Islam adalah satu-satunya umat yang paling beruntung di dunia sekarang ini kerana mereka memiliki wahyu Allah yang terpelihara dalam keadaan utuh dan dalam bentuknya yang asli, bebas dari kekotoran campur-tangan manusia. Setiap kata-kata yang ada di dalamnya masih persis sama dengan ketika ia diturunkan kepada Rasulullah saw. Namun umat Islam ini juga adalah orang-orang yang paling malang di dunia ini, kerana, walaupun mereka memiliki wahyu Allah tetapi mereka tidak dapat memperoleh berkat dan manfaat wahyu tersebut, yang sebenarnya tidak terhitung banyaknya itu. Al-Qur'an diturunkan Allah kepada mereka agar mereka membacanya, memahami isinya dan berbuat menurut petunjuknya. Dan dengan pertolongan Kitab ini, mereka disuruh untuk menegakkan pemerintahan di muka bumi Allah ini yang berfungsi sesuai dengan hukum Allah. Al-Qur'an datang untuk memberikan kepada mereka kebesaran dan kekuasaan. la datang untuk menjadikan mereka wakil Allah yang sejati di bumi ini. Dan sejarah telah membuktikan bahawa bila mana mereka (umat Islam) berbuat menurut petunjuk-petunjuk yang terkandung dalam Kitab ini, maka Kitab ini akan memperlihatkan kemampuannya untuk menjadikan mereka imam dan pemimpin dunia. Tetapi sekarang, kegunaan Al-Qur'an bagi mereka hanyalah untuk disimpan di rumah untuk mengusir jin-jin dan hantu-hantu. Mereka menuliskan ayat-ayat al-Qur'an pada lembaran-lembaran kertas lalu menggantungkannya pada leher mereka, atau mencelupkannya ke dalam air dan kemudian meminum airnya, dan mereka membaca ayat-ayat al-Qur'an tersebut tanpa memahami ertinya, namun mereka mengharapkan untuk dapat memperoleh sesuatu berkat daripadanya. Mereka tidak lagi mencari petunjuk daripadanya untuk mengatur masalah-masalah kehidupan mereka. Mereka tidak lagi menjadikan Al-Qur'an sebagai pertimbangan untuk mengetahui apa yang harus mereka percayai. 

     Kerana itu umat Islam ditimpa bala , murka Allah yang menimpa sesiapa sahaja yang melupakan-Nya dan yang mengikuti petunjuk selain dari petunjuk-Nya. Bencana itu menimpa mereka sekarang di Palestin, Syria, provinsi Xinjiang di China dan di negara-negara lainnya.

     Sekiranya ada orang yang menerima preskripsi dari seorang doktor, lalu preskripsi itu dibungkusnya dengan kain dan digantungkannya di lehernya, atau dicelupkannya ke dalam air dan air itu diminumnya, apa yang akan anda katakan? Tidakkah anda akan mentertawakan dan mengatakan orang itu sebagai orang yang bodoh? Lihatlah, sekarang ini di depan mata anda semua perbuatan seperti ini sedang dilakukan terhadap preskripsi yang paling berkesan dan tidak ternilai harganya, yang ditulis oleh "Doktor" yang paling besar dari segala doktor untuk menyembuhkan semua penyakit anda. Namun tidak seorang pun yang tertawa melihat perbuatan ini! Tidak seorang pun mencuba mengerti bahawa sebuah preskripsi bukanlah untuk digantungkan di leher atau dicelupkan ke dalam air lalu diminum, tetapi untuk menggunakan ubat dengan cara seperti yang ditunjukkan dalam preskripsi itu.

Saudara-saudara Muslim yang dikasihi Allah sekalian,
       
     Kepada yang masih belum mula membaca Al-Quran, mulakanlah, sekalipun bertatih-tatih. Sabda Rasullah s.a.w yang bermaksud "...Dan orang yang membaca al-Quran padahal dia gagap sehingga sulit baginya membaca, maka dia mendapat pahala ganda.” (Hadis riwayat Muslim). Bacalah, dan bertadabburlah. "Sesungguhnya ia (Quran) akan datang pada hari kiamat sebagai syafaat kepada pembacanya." (Hadis  riwayat Muslim).

Allahualam.                                 












                                               
                                       

2 comments:

  1. kisah di bumi syria sgt menyedihkan..

    tetapi untuk hatinya yang sentiasa berserah pada Allah, mereka sesekali tidak gentar dengan kekuatan musuh...

    malah mereka tidak mengharap langsung bantuan kuasa2 besar kecuali bantuan dari Allah...

    ReplyDelete
  2. Subhanallah..

    Mosque de paris <3...

    Allahu Allah

    ReplyDelete